Măsurile UDMR pentru gestionarea pandemiei și pentru redresarea economică
Măsurile UDMR pentru gestionarea pandemiei și pentru redresarea economică
În prezent, protecția față de efectele pandemiei reprezintă prioritatea absolută. Sănătatea și bunăstarea oamenilor trebuie să fie pe primul loc.
UDMR a elaborat un pachet de măsuri de protecție pentru combaterea efectelor pandemiei de coronavirus și împotriva unui colaps economic previzibil. Reducerea riscurilor este obiectivul nostru principal. Din acest motiv propunerile noastre lasă la latitudinea comunităților locale să impună restricții suplimentare, și totodată lasă la latitudinea părintelui decizia participării copilului la educația față în față.
MĂSURI DE PROTECȚIE A SĂNĂTĂȚII
1. Atribuții mai mari pentru administrațiile publice locale și județene
Măsurile epidemiologice și restricțiile locale să nu fie decise la nivel central: • administrațiile locale și direcțiile județene de sănătate publică să decidă în cazul suspendării activităților economice și educaționale;
• administrațiile județene și direcțiile județene de sănătate publică să decidă în cazul carantinării localităților.
2. Îmbunătățirea eficienței anchetelor epidemiologice
În România efectuarea anchetelor epidemiologice și identificarea contacților potențial infectați funcționează deplorabil. Ancheta trebuie derulată în primele 24 de ore de la confirmare, pentru fiecare persoană infectată. Și în acest domeniu este urgent nevoie de extinderea capacității de testare, ceea ce presupune o creștere de trei până la patru ori față de capacitatea actuală.
3. Testare masivă
Guvernul ar trebui să extindă urgent capacitatea de testare. Putem obține o imagine reală a numărului de infectări numai dacă efectuăm suficiente teste, pe baza anchetelor epidemiologice descrise mai sus. Prin urmare, testarea trebuie extinsă la persoanele potențial infectate, identificate pe baza anchetelor epidemiologice, deci este necesară elaborarea unui nou protocol de testare. Astfel este necesară introducerea testării săptămânale gratuite pentru medicii de familie, personalul din sistemul de sănătate și creșe, precum și pentru profesori, după redeschiderea școlilor și a grădinițelor.
4. Garantarea serviciilor medicale în spitale pentru toate cazurile non-covid
Există o capacitate adecvată la nivel național (paturi de spital), dar există disparități semnificative la nivel regional, ceea ce pune în pericol îngrijirea bolnavilor de Covid în unele spitale. Această problemă poate fi remediată numai prin intervenție de la nivel central, prin gestionarea capacității la nivel național sau regional. Cu atât mai mult cu cât majoritatea pacienților sunt, de asemenea, pacienți cronici neinfectați, care au nevoie de îngrijire. Trebuie asigurată îngrijirea spitalicească pentru orice pacient a cărui stare medicală o impune. Trebuie restabilită cât mai curând îngrijirea completă a pacienților cu boli cronice, care nu sunt infectați cu COVID.
5. Reducerea birocrației
Reducerea birocrației aferente înregistrării, îngrijirii pacientului la domiciliu și tratamentul infecțiilor cu coronavirus prin mijloace digitale:
• eliberarea tuturor documentelor necesare de medicul de familie;
• posibilitatea reînnoirii rețetelor pentru bolnavii cronici prin mijloace digitale;
• posibilitatea de a înregistra și arhiva datele persoanelor infectate și pe cele ale contacților direcți pe o platformă online pentru a reduce întârzierile de câteva săptămâni.
MĂSURI PRIVIND EDUCAȚIA
6. Redeschiderea grădinițelor și școlilor la nivel primar și gimnazial
În zonele în care situația epidemiologică o permite, să fie reluat procesul educațional până în clasa a IX-a. Un argument important în favoarea menținerii școlilor deschise este că elevii se află într-un mediu controlat, iar cadrele didactice fac tot posibilul să respecte normele de sănătate publică. Supravegherea și evaluarea zilnică a stării de sănătate pot fi, de asemenea, rezolvate, iar în caz de infecție, mediul pacientului poate fi monitorizat mai ușor. Dacă se constată că cineva prezintă simptome, va fi notificat imediat medicul de familie și autoritățile competente.
Totodată, părintele ar trebui să aibă dreptul de a decide dacă dorește ca copilul său să participe la educația față în față sau să urmeze cursurile în sistem online.
MĂSURI DE PROTECȚIE ECONOMICĂ ȘI DE REVIGORARE ECONOMICĂ
7. Protejarea locurilor de muncă trebuie continuată și consolidată
Conform reglementărilor actuale, subvențiile prin care guvernul a încercat să atenueze pierderea de venituri provocată de epidemia de coronavirus vor rula până la sfârșitul anului. Trebuie prelungite pe toată perioada stării de alertă măsurile adoptate pentru acordarea indemnizațiilor de șomaj, măsurile de protecție a locului de muncă și amânarea plății ratelor la credite
. Următoarele măsuri trebuie aplicate până cel puțin în iunie 2021:
• acordarea unei subvenții de stat de 41,5% din salariul brut, pentru angajații care revin din șomajul tehnic, timp de 6 luni (în loc de cele 3 luni, cum este în prezent);
• sprijin din partea statului pentru salariile angajaților care lucrează cu program de muncă redus, cu 75% din pierderea salariului brut;
• ajutor de stat de 75% din valoarea indemnizațiilor de șomaj tehnic plătite de întreprinderile mici și mijlocii în care reducerea activității se datorează epidemiei de Covid;
• sprijin pentru muncitorii agricoli sezonieri și pentru lucrătorii sezonieri din industria HORECA – în cazul pierderii de venituri în urma instituirii măsurilor de sănătate publică – cu o indemnizație lunară egală cu 35% din salariul minim, care poate fi solicitată timp de 3-6 luni.
8. Redeschiderea piețelor
Suspendarea funcționării piețelor alimentare din spațiile închise a fost o lovitură severă pentru producătorii autohtoni. Parlamentul a decis să retragă această măsură, sperăm că și guvernul va vedea că a greșit și va acționa în vederea redeschiderii piețelor.
9. Locuri de muncă
Firmele mici și mijlocii să beneficieze până la sfârșitul pandemiei de o subvenție de la stat în valoare de jumătate din salariul brut lunar, dar nu mai mult de 2500 de lei pentru a angaja persoane din categoria de vârstă sub 29 sau peste 50 de ani. Condiția acordării subvenției este ca angajații noi să fie menținuți pe locul de muncă timp de un an.
10. Sprijin prioritar pentru industria farmaceutică și alimentară
Acordarea creditelor de dezvoltare și investiții garantate de stat în vederea asigurării siguranței asistenței medicale și a siguranței alimentare. Acordarea de împrumuturi în valoare de 10 până la 25 milioane de lei în cele două industrii, disponibile cu o garanție de stat de 90% și subvenție de dobândă de 100%.
11. Sprijinirea IMM-urilor este un obiectiv central
Programul IMM Invest pentru finanțarea fondului de rulment pentru IMM-uri trebuie să fie operat eficient și cu o procedură simplificată. Întreprinderile mijlocii să aibă acces la împrumuturi de 10 milioane de lei, întreprinderile mici la 2 milioane de lei, iar microîntreprinderile la 1 milion de lei, cu o garanție de stat de 90% și subvenție la dobândă de 100%. Creșterea fondurilor disponibile în programul IMM Invest la 20 de miliarde de lei, în primul semestru al anului 2021.
12. Trebuie facilitate condițiile pentru telemuncă și învățare la distanță
Este nevoie de un program eficient pentru susținerea parțială a achizițiilor de echipamente IT pentru angajații în regim de telemuncă, cu o sumă nerambursabilă de 2.500 lei de persoană. Trebuie sprijiniți părinții ai căror copii minori studiază într-un sistem de învățământ la distanță. Ar trebui asigurată o subvenție de stat nerambursabilă de 1.500 lei pentru fiecare copil de vârstă școlară pentru achiziționarea de echipamente IT, cu condiția ca venitul brut lunar al familiei să nu depășească 5.000 lei.
Csatolmány | Méret |
---|---|
RMDSZ_COVID19_programRO.pdf | 3.96 MB |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni